יום ו', טו’ באדר ב' תשע”ט
דף הבית אתרי השכבות מקצועות בחירה בחטיבה העליונה
ארגז כלים לזכרם גלריית תמונות
הנהגת הורים ספריה יצירת קשר

הוראת המחול מתייחסת אל התלמידה כישות שלמה בעלת תודעה וגוף הקשורים זה לזה, ומבוססת על ההנחה שהמחול, כאחד מבין ארבעת תחומי האמנות, הינו מרכיב שורשי ובסיסי של החינוך. בלימודי המחול גלומה ההכרה שהמחול תורם להתפתחות אישית וחברתית של התלמידים ומעודד דרך חיים בריאה ומספקת. רכזות המגמה: שני ברייטנר מלצר / רונה רייזמן שטרנליכט. קצת על המגמה...מגמת המחול בבית ספרנו מתחילה כבר בחטיבת ביניים בכיתות הנושא- "מחול"וממשיכה עם הכניסה לתיכון בכיתה י' למגמת המחול שבסופה יוצאים התלמידים עם 5 יח' בגרות. מגמת המחול מקיימת במשך כל השנה סדנאות מיוחדות לקראת מופעים, בהשתתפות כוריאוגרפים אורחים מהמובילים בארץ. למגמת המחול מופעים גדולים ומרשימים שחלקם מתקיימים בשבוע אומנויות בבה"ס -במופעים אלו רוקדים תלמידי המגמה קלאסי, רפרטואר מודרני מהיוצרים החשובים והמוכרים בעולם, כוריאוגרפיות מיוחדות שנבנות עם כל כיתה בנפרד וכן עבודות קומפוזיציה של תלמידי המגמה. תלמידי המגמה מופיעים גם באירועים שונים במהלך השנה בבית הספר ומחוצה לו. חט"ב- לומדים התלמידים קלאסי ומודרני ומקבלים סדנא ייחודית, תלמידי כיתות הנושא נבחנים במחול בסוף כל סמסטר ומקבלים ציון. חט"ע - בוחנים חיצוניים מטעם משרד חינוך- הפיקוח על המחול- עורכים בסוף כיתה י"ב מבחני בגרות בתחומי המחול הבאים: · בגרות מעשית בבלט קלאסי- טכניקת הבלט הקלאסי מבוססת על כוח, גמישות וזרימה. הבלט מעמיד את הגוף נדבך על גבי נדבך ומגדיל את טווח התנועה של המפרקים. הטכניקה הקלאסית מפתחת מודעות גוף, משכללת את היכולת הוירטואוזית של התלמידות ומעצימה את יכולתן להשתמש בשפה סגנונית מוגדרת.· בגרות מעשית במחול מודרני- השיעור המודרני מטרתו לשכלל את המיומנות והיכולת הגופנית של המשתתפים תוך זיהוי אפשרויות התנועה של כל איבר ואיבר ופיתוח פעולתם של איברים בתיאום. ראשיתו של השיעור למתחילים בעבודת רצפה והמשכו בעמידה והתקדמות במרחב. התנועה זורמת תוך דגש על שבירת הסימטריה הטבעית של הגוף במטרה לפתח ולשכלל חשיבה גופנית מודעת למורכבויות של תנועה המושפעות מכיוונים, שינויי רמות גובה, מרחב ומקצבים מוסיקליים משתנים.· בגרות מעשית בקומפוזיציה- אמנות חיבור היצירה , העוסקת בפיתוח יצירתיות, הבנת מרכיבי הכוריאוגרפיה ושכלול שפה אישית ומקורית של התלמידות. תוך שימוש באלתור וחקירת מושגים יסודיים במחול ויצירה, עבודה יחידנית ובקבוצות משתנות, עבודה עם אביזרים, טקסטים ומוסיקה בסגנונות וגישות שונות, לומדות התלמידות את מרכיבי השפה הכוריאוגרפית ואת היבטי המופע.· בגרות עיונית במוסיקה למחול- תכנית המוסיקה למחול מכוונת להפגיש את התלמידות עם מושגי יסוד ומרכיבים בתחום המוסיקה המערבית ועם רפרטואר מוסיקלי היסטורי. התכנית בנויה ממושגים ומרכיבים במוסיקה וזיקתם למחול, והיבטים תיאורטיים בתולדות המוסיקה וזיקתם למחול.· בגרות עיונית באנטומיה - יישומי אנטומיה למחול:הבנת התאמת הגוף לתנועה ומאמץ, הכרת מערכות הגוף: שלד, שרירים, ואופן תפקודם בהקשר לעבודת הגוף במחול.· בגרות עיונית בתולדות המחול- תכנית הלימודים בתולדות המחול עוסקת בסקירה היסטורית של המחול במערב. התכנית מאפשרת התבוננות מושכלת וביקורתית במחול כמשקף היבטים חברתיים, תרבותיים ואמנותיים של התקופות השונות. התכנית מציגה היבטים היסטוריים, אסתטיים, פילוסופיים, חברתיים ואנתרופולוגים בחקר והבנת יצירות מחול והתפתחותן באמצעות צפייה וניתוח יצירות מחול בוידיאו וקריאת טקסטים. סה"כ חמש יחידות מחול. מספר יחידות המחול נחשבות לבונוסים בהמשך הלימודים. מורי המגמה: שני ברייטנר מלצר. רונה רייזמן שטרנליכט. נעמה לביא. רביד אברבנל. יעלי ליפשיץ גרינבאום . ליאור לנצר. פסנתרנית מלווה בשיעורי קלאסי - רגינה גורודנצקין. מוזמנים לחפש אותנו בפייסבוק ולהתרשם:מגמת מחול בן גוריון- רופין www.facebook.com/dancemajorbengurionrupin